Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BP

Bílá paní

18. 5. 2011 19:08
..

kdybyste tu dioptrickou vložku zkusil zandat už v obchodě, ušetřil byste si všechny ty nervy.;-)

0 0
možnosti
MN

Marian Němec

19. 5. 2011 8:32
Re: ..

Ta vlozka tam byla a pri beznem ozkouseni, tedy nasazeni na oci s tim nebyl problem. Az doma v okamziku, kdy doslo k vymene skel, tak ta vlozka nechtela zapadnout.

Prominte, nejsem naivni a veci si urcite zakladne prohlednu.

0 0
možnosti
AR

Don don

18. 5. 2011 16:21
no

jen na okraj. Zmínil jste Baťu. To není výrobce. Je to prodejce. Hodně let jsem pro něj pracoval a tak vím jakým způsobem se vyřizují reklamace. Sám jsem je vyřizoval. Je nutno v tom případě zmínit užitnou hodnotu zboží. Pokud si někdo myslí, že obuv je možno nosit denně - stejnou - a sešmajdané je pak před koncem záruční doby přijít reklamovat, tak se plete. Ale věřte, že i oni mají vnitřní směrnice, jak v těchto případech postupovat. Ve valné většině, je tak činěno ke spokojenosti zákazníka. I proti vůli přijímajícího reklamaci. Ten pak vypadá jako idiot:-)

0 0
možnosti
MN

Marian Němec

18. 5. 2011 16:30
Re: no

Ja mám bohužel 2x zkušenost, ale popravdně až po roce 2000, předtím jsem na něj nedal dopustit, že jejichjednání není fér.

1. maželka si koupila podzimní kotníkové boty, ale během 2 měsíců nošení a to ani ne každodeního se do půlky odlepila stélka. Ačkoliv jsme přímo do prokolu napsali, že opravu nechceme, tak nám boty opravili. Když se totéž za další měsíc opakovalo, tak už mne to vážně naštvalo.

2. Koupil jsem si sportovní volnočasové boty, za v tu dobu docela vysokou cenu.

Behmě dvouměsíců nošení pouze o vikendech byla vydřena vnitřní pata. Výsledek 2 měsíčního dohadování byl, že Bata vyrabí boty na standardních kopytech, na standardní nohy a že takové poškození mohla způsobit jen nestandardní noha.

Co na to říct?

0 0
možnosti
TM

TommyCZ83

18. 5. 2011 16:02
Reklamace

Tak už nevím, kdysi jsem reklamoval mobil a pročítal jsem si zákony. Mám za to, že odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz se dá jen při třetí reklamaci. Mýlím se?

0 0
možnosti
MN

Marian Němec

18. 5. 2011 16:08
Re: Reklamace

No je to 3x stejná vada nebo 4x ůzná vada, myslím.

Ale je tam výjimka tou je tzv. rozpor s kupní smlouvou. To je v případě, že se vada projeví do 6 měsíců od data prodeje. Taková vada se tak považuje za vadu, která tam byla už v okamžiku prodeje, tudíž jste kupil zboží, které mělo jinou jakost než deklarovanou.

V takovém případě máte nárok na výměnu zboží za bezvadné, případně odstoupení od smlouvy. Vždy je to na volbě zákazníka. Alespoň takto mi to bylo prezentováno.

0 0
možnosti
M

marionlake

18. 5. 2011 15:53
Musím

vám dát za pravdu,že prodejce se zachoval v tomto případě hloupě.

Občas stojím za pultem,ale je také pravda,že někteří zákazníci zneužívají obchodníky.

Např:

Můj bývalý kolega si nechal ode mne předvést televizi s maximálím vysvětlením obsluhy,nakonec si ji koupil na netu.Poučen už byl tak co......

0 0
možnosti
MN

Marian Němec

18. 5. 2011 15:59
Re: Musím

S tím nemůžu než souhlasit. Stejně tak, jak jsou nečestní obchodníci, tak jsou nečestní zákazníci.

Problém internetových obchodů je známý a bohužel mnohdy na něj doplácí Ti kamenní. Zkuste udělat něco podobného jako například Electrowrld.

Na prodejně mejte zboží z ajednu cenu a pak mějte svůj shop na internetu, kde to dáte se slevou. Pak je velmi pravděpodobné, že si to zákazník koupí u Vás přes internet. Sice nebudete mít takovou marži, ale prodáte.

0 0
možnosti
JC

Jarcho

18. 5. 2011 15:52
Od toho jsou advokáti a soudy.

Věc je třeba předat k soudu a advokáta platí ten, kdo prohraje. Až tu firmu snaha ušetřit pár tisícovku vyjde na padesát tisíc, dají si příště pozor.

0 0
možnosti
MN

Marian Němec

18. 5. 2011 15:56
Re: Od toho jsou advokáti a soudy.

I tohle je kromě obchodní inspekce možným dalším krokem.

Mně hlavně vadí to, že tady firma, která prostě prodává zbraně a sám jsem viděl, když prodávala věci i 15-16 klukům tímto způsobem dodržuje zákony.

Jsou na ně stížnosti od zákazníků, ale i od konkurence na neférové obchodní praktiky.

0 0
možnosti
L

Leopoldo

18. 5. 2011 15:32
USA a Japonsko

okamzite a bez  diskuse vymení nebo vrátí peníze,dle prání zákazníka a bez  toho aby musel dátvat  nejaké vysvetlení.Tak se to delá v 99,9%  prípadech.

Nekde tedy zakazník je opravdu "pán".

0 0
možnosti
MN

Marian Němec

18. 5. 2011 15:35
Re: USA a Japonsko

Víte utratil jsem tam pomerne velkou castku, za temer cele vybaveni a cekal jsem, ze bryle za 1000 Kc budou reseny promtne, zejmena kdyz vada byla nezpochybnitelna.

Ale jednani toho cloveka byla natolik arogantni a hloupe, ze jsem si rekl, ja tato firma s timto chovanim muze fungovat.

Zabavne bylo, ze mi ten prodejce priznal, ze se s nimi kvuli tomu reklamacniomu protokolu uz hadalo vice lidi.

A podepsat papir, kde je lez, tak to je cesta do pekel.

0 0
možnosti
G

gumidos

18. 5. 2011 15:17
Tak nevím

ale jestli pan autor mával tím "známým §19 Obč.Zk", tak se nedivím jednání prodejce.

Ustanovení § 19 Obč. zákona říká toto: § 19 (1) Ke zřízení právnické osoby je potřebná písemná smlouva nebo zakládací listina, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak.

  (2) Právnické osoby vznikají dnem, ke kterému jsou zapsány do obchodního nebo do jiného zákonem určeného rejstříku, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak.

Možná si prodejce myslel, že pán je hotentot. :-)

0 0
možnosti
MN

Marian Němec

18. 5. 2011 15:32
Re: Tak nevím

Děkuji za upozornění. Máte pravdu, jedná se o Zákona na ochranu spotřebitele.

Už jsem to opravil. Nejsem právník, prostě jsem se při psaní článku spletl.

Pan prodejce se bohužel choval jako ignorant, postupem času zjišťuji, že stále více zákazníků je nespokojených s jejich službami. Problém české společnosti je, že se tolerují tyto špatnosti, proto máme politiku jakou máme, proto se mohou uživit i neseriózní prodejci.

0 0
možnosti
  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1455x
Otec už dvou krásných holčiček, kterému není jedno, v jakém světě ty malé bude žít. Už má dost toho, že ti kdo mají poslouchat neslyší, co se jim říká. Jinak úplně normální chlap se všemi plusy i mínusy, které k normálnímu muži patří. Snaží se užívat všeho co mu život přináší. Provozovatel projektu www.anglickaslovicka.cz